2015. január 26., hétfő

Nyílt Forráskódú Gazdálkodás - Legyél Önellátó

Nyílt Forráskódú Gazdálkodás - Legyél Önellátó



Jelenleg a világ termelő erejét néhány nagyvállalat irányítja.


Termékeik drágák, tervrajzaik titkosak, és ami még rosszabb, ugyanezen cégek úgy tervezik termékeiket, hogy a termékek idővel tönkremenjenek, egyszerűen a saját asznuk növelése érdekében.


Megláttam ezt a problémát és arra gondoltam, minden eszköz a rendelkezésünkre áll, hogy ezeket a gyártó berendezéseket magunk hozzuk létre, és az Internet segítségével ingyen megosszuk a tervrajzainkat.

Ez a cikk az alábbi "További bejegyzések »" linkre kattintva folytatódik.




Szóval vettem egy kis földet, és építkezni kezdtem. Missurribeli központunkban olyan alacsony költségű, moduláris eszközöket fejlesztünk, hogy azokat bárki képes legyen megépíteni, amihez tervrajzainkat megosztjuk a világhálón: ingyenesen, mert akiknek ilyen eszközökre volna szüksége, általában a legkevésbé engedhetik meg maguknak.


Alkalmazhatóságuk széleskörű: fejlődő országokbeli fejlesztésektől kezdve haldokló mezőgazdasági közösségeken át a hagyományos gazdasági társaságig.


A lényeg, hogy elérhetővé tegyük az eszközöket mindenkinek, akinek szüksége van rá. A Nyílt Forráskódú Gazdálkodás egy olyan Projekt, mellyel egyfajta Globális Falvak Gyártási Rendszerén dolgozunk.


Ez 50 olyan ipari gépből áll, amelyek a modern élet kényelmeivel rendelkező életközösség létrehozásához szükségesek.


Ez minden lefed, ami az energiaellátás, élelmezés, lakhatás, és további technológiai megoldások biztosításához szükséges.


Nagyon csekély igazi együttműködés valósul meg, a mai szabadalmi rendszerekkel, amik ilyenek: "Beverek neked egyet, ha megpróbálod ellesni tőlem és jobban csinálod, mint én!"


A nyílt forráskódú fejlesztési módszer gyönyörűsége ezzel szemben, hogy miután terveket készítünk és nagy mértékben hozzájárulunk a közösséghez, azután mindezt egyszer csak elkezdik viszonozni.


Így a termékek jobbnál jobbá válnak és mindenki nyer. Egy nap kaptam egy e-mailt valakitől, aki megépítette a földtégla-prést. "Ejha! Ez pont úgy néz ki, mint az enyém!" ujjongtam örömömben.


Nem emlékszem, miként találtam rá a Nyílt Forráskódú Gazdálkodás Projektre, talán így volt elrendelve, a természetes alapanyagú építkezés és a nyílt forráskód felé való érdeklődésem miatt.


Célszerűnek találtam ezt a gépet használni a házunk megépítéséhez. Amikor a terveket néztem, azt tartva szem előtt, hogy miként is fogom ezt megépíteni, észrevettem, hogy a leírás egy része javítható és a vezérlőpanel is fejleszthető.


Valójában elég sok olyan ember van, aki sosem gondolta volna, hogy egyedül fel tud építeni egy házat.


Mi pedig megmutatjuk, hogy nézzétek, én sem építettem ezelőtt soha házat, én sem foglalkoztam soha hidraulikával, de szemmel láthatóan megvalósítható!


Legtöbben úgy gondoljuk, hogy lehetetlen önerőből felépítenünk saját otthonunkat.


Számomra ez volt a legátalakítóbb hatású élmény. Felismertem, hogy meg tudom csinálni és meg akarom mutatni másoknak a módját.


Mi lenne, ha mindnyájan összefognánk a legjobb termékek, a legrobosztusabb nyílt forráskódú gépek létrehozására, amikhez mindenki hozzáférhet, hogy legyártsa azokat, hogy ezzel egy együttműködésen alapuló gazdaságot hozzunk létre, a mai versengő, erőforrás-pazarló gazdaság helyett.


Igenis meg tudjuk építeni ezeket az ipari berendezéseket, csakis a hozzá nem értésnek és a hatalmi elnyomásnak a ránk erőltetett mítosza az, amik elhitették velünk, hogy nem tudjuk saját magunknak megcsinálni!


De igenis megvan az erőnk hozzá! Ezért arra szeretném bíztatni az embereket, hogy kezdjetek neki és alkossatok!